...................................................................................................................................Com va dir aquell: "Hi ha moltes maneres de matar mosques"

divendres, 26 de juny del 2015

Problema 164 (“The Puffin Book of Brainteasers” – Eric Emmet)



Vaig mostrar a un amic un problema de lògica sobre una competició entre cinc empleats d’una empresa . Deia així:
“Alfons, Blai, Carles , Didac i Ernest disputaren una cursa i al final cada un va fer una declaració :
Alfons: Carles arribà abans que jo
Blai: Jo vaig fer segon o tercer
Carles: Didac arribà abans que Ernest
Didac: Jo vaig fer quart o cinquè
Ernest: Alfons arribà abans que Blai”
El meu amic va resoldre el problema molt aviat. Va ser una sorpresa per a mi ja que m’havia oblidat de dir-li que tots els enunciats eren falsos.
Jo també havia resolt l’ordre de la cursa i ,com pots suposar, les dues solucions no coincidien.
Sabries trobar les dues?

LÒGICA 2
ajuda i solució



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada