...................................................................................................................................Com va dir aquell: "Hi ha moltes maneres de matar mosques"

dimarts, 20 de setembre del 2016

Problema 250 (“Game,Set and Math. Enigmas and Condrums”- Ian Stewart)



Hilda explica una història:
“Jo era flautista de la Simfònica. Ho vaig deixar després d’una baralla. Vaig considerar que eren injusts amb mi. Érem 11 flautistes i va arribar una partida de flautes noves.
El primer flautista en va agafar una onzena part del total més l’onzena part d’una flauta. En realitat no varen tallar cap flauta, però el segon se’n va dur un dècim del total que quedava més la dècima part d’una flauta, el tercer una novena part de les que restaven més un novè de flauta, i així successivament.
El penúltim va tenir la meitat del caramull que quedava més mitja flauta. Jo era la darrera. Va ser llavors, quan vaig veure el que m’havien deixat , que vaig enfadar-me i renunciar. El motiu era que tots havien rebut el doble de flautes que jo”
Quantes flautes noves arribaren a la Simfònica?
ENGINY 2
AJUDA I SOLUCIÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada