...................................................................................................................................Com va dir aquell: "Hi ha moltes maneres de matar mosques"

divendres, 19 de setembre del 2014

Problema 97 (“The Little Giant Book of Logic Puzzles” – Norman D.Willis)



Dos cavallers  s’acosten a quatre dracs empresonats i els demanen de quin color i raça són. Els cavallers saben que els dracs racionals grisos i els predadors rojos sempre diuen la veritat, mentre que els racionals rojos i els predadors grisos sempre menteixen. Els quatre dracs responen així:
A: 1. Tan sols dos de nosaltres diem la veritat
     2. Jo no som un drac predador
     3.  C sempre menteix
B: 1. Tant A com jo mateix diem la veritat
     2. El drac D i jo som del mateix color
C: 1. Jo som l’únic de nosaltres que diu la veritat
     2. Jo no som un drac predador
D: 1. El drac A no diu la veritat
     2. C i jo som dracs del mateix color
Pensant  pensant, els cavallers sabran de quin tipus i color és cadascun d’ells
LÒGICA 3

Algunes de les respostes són particularment interessants. Quina classe de personatge pot dir, per exemple, “jo no som un drac predador” ?
Si vols, pots començar per aquí.

ajuda i solució
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada