...................................................................................................................................Com va dir aquell: "Hi ha moltes maneres de matar mosques"

dissabte, 27 d’abril del 2013

Problema 2 (Cangur 2013 - Nivell 4)

A l'illa dels Cavallers i els Mentiders,hi viuen només dues classes de persones: els Cavallers (que sempre diuen la veritat) i els Mentiders (que sempre menteixen).Un dia, vaig trobar dos homes que viuen en aquesta illa i vaig preguntar al més alt si els dos eren Cavaller.Em va contestar,però només amb això no en vaig tenir prou per a saber què eren, així que vaig preguntar al més baix si el més alt era un Cavaller. Em va contestar i ja vaig poder saber què era cadascú.Eren Cavallers o Mentiders? 

 LÒGICA - 03  

Tenint en compte que hi surten dos personatges (Alt i Baix) associats a dues característiques (Cavaller i Mentider) pot anar bé emprar taules de doble entrada. Analitzant les possibles respostes a la primera pregunta tal vegada  treurem alguna conclusió;després podrem passar a la segona.
Cal tenir en compte que l'interlocutor dels illencs escolta les respostes i que en treu les seves conclusions (que hem de suposar tan lògiques com les nostres)
Si necessites ajuda...
CLICA
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada