...................................................................................................................................Com va dir aquell: "Hi ha moltes maneres de matar mosques"

dilluns, 13 d’octubre del 2014

Problema 103 ("Cuentos y cuentas de los matemáticos" – R.Rodríguez Vidal i M.C.Rodríguez Rigual)


Jo i els meus amics Joan i Pau, juntament amb els nostres fills Juli, Josep i Lluís, vam llançar dards sobre una diana. Cada un de nosaltres va marcar en cada tir tants punts com tirs va fer (això vol dir: si un va tirar 7 vegades va fer 7 punts cada vegada). Cada pare va anotar 45 punts més que el seu fill. Jo vaig disparar 7 tirs més que en Lluís i en Juli 15 més que en Pau. Com es diu el meu fill? Qui és el fill d’en Joan? Quants punts es marcaren en total? Quants tirs es feren? 
ENGINY 3

Cadascú va fer tants punts cada vegada com vegades va llançar el dard. Per tant la puntuació final de cada un és un quadrat perfecte. Així pot començar la història...
ajuda i solució

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada